Over Ilia

Onze huid is ons grootste orgaan. De huid kan praktisch alles wat we op het oppervlak aanbrengen absorberen. Met deze eigenschap in gedachten hebben we ILIA ontwikkeld en leggen we ons toe op het creëren van zo zuiver mogelijke producten. De ethisch-duurzame aanpak is eigen aan alle producten van de lijn, stuk voor stuk samengesteld op basis van gecertificeerde organische bioactieve plantaardige stoffen die de huid voeden en verjongen.


De verpakking weerspiegelt de kwaliteit van het product. Alle lippencrèmes hebben een slanke behuizing van gerecycled aluminium. Elk product bevat tot wel 85% bioactieve organische ingrediënten. ILIA onderscheidt zich van conventionele organische schoonheid door de toepassing van een combinatie van on-trend pigmenten en sterk voedende elementen.In tegenstelling tot veel organische cosmetische merken die destijds op de markt waren, keerde Sasha terug naar haar wortels in merkontwikkeling en richtte zich op de visuele esthetiek van de lijn. Toen de creatie van de eigentijdse verpakking een feit was, was de volgende belangrijke stap ervoor te zorgen dat het product dankzij zijn hoogwaardige eigenschappen ook nieuw en uniek voor de beautysector zou zijn. Op dat moment is Sasha op zoek gegaan naar chemici en een leverancier van organische stoffen om een ​​schoonheidsproduct met een sterke aanwezigheid te creëren.ILIA lanceerde in 2011 haar eerste collectie van zes Tinted Lip Conditioners in Vancouver, Canada. De filosofie van het merk, dat nu in Los Angeles is gevestigd, was enkele jaren eerder ontstaan toen de oprichtster, Sasha Plavsic, probeerde de bestanddelen op de achterkant van een lipstickverpakking te begrijpen.

Sasha is geboren in Vancouver en groeide op in de landelijke omgeving net buiten de stad. Haar jongere broer en nu haar zakenpartner, Zachary Ilia, had als kind diverse allergieën en leed aan acute astma. Hun moeder ging op zoek naar homeopathische geneesmiddelen om haar zoon beter te maken, en richtte zelfs samen met enkele andere gezinnen een coöperatieve winkel op voor biologische voedingsproducten. Met vallen en opstaan genas Zac van zijn aandoening, hoofdzakelijk dankzij een dieet, en in 2008 en 2012 nam hij zelfs deel aan de Olympische Spelen.

De belangstelling van Sasha ging uit naar design; zij studeerde Typografie in Londen en New York.In de periode tussen haar twintigste en dertigste jaar verhuisde ze een aantal keren en uiteindelijk kwam ze in 2006 in Los Angeles terecht, waar ze een baan vond in de merkontwikkeling en marktpositionering in de brillensector. Omdat ze door haar werk in aanraking kwam met merken zoals Oliver Peoples, Chrome Hearts en Cartier, kreeg ze belangstelling voor groothandel en retail. Na haar sabbatical year en reis keerde Sasha in 2009 terug in Vancouver, waar zij overdag een lokaal bedrijf voor aromatherapie opnieuw in de markt zette onder een andere naam en 's avonds werkte aan de ontwikkeling van het merk ILIA.

Na de eerste lancering groeide de productlijn van ILIA in minder dan twee jaar van zes naar veertig artikelen, met een focus op lipverzorging. Geselecteerde retailers zijn onder andere ColetteHarvey NicholsI.T, en Net-A-Porter. ILIA heeft zich snel gepositioneerd als een niche cosmetica-kleurlijn die wereldwijd in meer dan vijftien landen beschikbaar is.